23.03.20202 CLS VII a A Evaluare pag 112 , pe caiet (fără punctul B) . Rezolvati aceasta fișă la care am mai adăugat câteva cerințe. Azi sunt îndrăgostit . E-un curcubeu Deasupra lumii sufletului meu . Izvoarele s-au luminat şi sună Oglinzile ritmându-şi-le-n dans, Şi brazii mei vuiesc fără furtună Într- un ameţitor, sonor balans, În vii vibrează struguri străvezii- Cristalurile cântecelor grele- Şi stropi scăpărători de melodii Ca roua nasc în ierburile mele. Eu curg întreg în acest cântec sfânt: Eu nu mai sunt , e- un cântec tot ce sunt . Nicolae Labiș- Primele iubiri 1 Identifică substantivele din al doilea vers din textul dat, precizând cazul și funcția sintactică a acestora. 2 Indică numărul de forme flexionare al adjectivelor s onor și străvezii. 3 Construiește două enunțuri în care adjectivul greu să fie, pe rând, la comparativ de egalitate și la superlativ absolut. 4 Menționează felu
Postări
Se afișează postări din martie, 2020
- Solicitați un link
- Alte aplicații
23.03.20202 Textul descriptiv . CLS a V a B ,C De citit de la pag 152 Frunza d e Emil Gârleanu ! 1.C âte anotimpuri sunt prezentate în textul Frunza de Emil Gârleanu ? 2.Care sunt acestea? 2..Titulul textului este............................................. , iar acest text face parte din volumul ...................................... De citit de la pag 152 Frunza de Emil Garleanu ! De retinut si de scris pe caiete definițiile : Textul in care sunt prezentate trăsăturile unui spațiu, obiect, fenomen sau ale unui personaj se numește text descriptiv. Descrierea unui colț de natură este o descriere de tip tablou. Descrierea unui personaj/ persoane este o descriere de tip portret. TEMĂ: ex 1, 2, 3 / pag 154
- Solicitați un link
- Alte aplicații
23.03.2020 cls a VI a A- PASTELUL Pastelul - este opera lirica in care autorul isi exprima sentimentele in mod direct, descriind un tablou din natura, cu ajutorul a numeroase imagini artistice si figuri de stil . Dimineaţa Zori de ziuă se revarsă peste vesela natură, Prevestind un soare dulce cu lumină şi căldură, În curând şi el apare pe-orizontul aurit, Sorbind roua dimineţii de pe câmpul înverzit. El se-nalţă de trei suliţi pe cereasca mândră scară Şi cu raze vii sărută june flori de primăvară, Dediţei şi viorele, brebenei şi toporaşi Ce răzbat prin frunze- uscate şi s-arată drăgălaşi (de VASILE ALECSANDRI) Cerinte de rezolvat : 1.Selectează, din tabelul de mai jos, substantivele potrivite stării tale de după prima lectură.
https://www.youtube.com/watch?v=MdLTTZXNSm4&feature=share&fbclid=IwAR06_8fmGuMPtStLSw5tY-vejhNbRKeQNVtSriFZbE6fP9eh3g9zP5qUhvg
- Solicitați un link
- Alte aplicații
- Solicitați un link
- Alte aplicații
18 03 20202 Locuțiunea adjectivală - clasa a VII a A Însușirea unui obiect poate fi exprimată și printr-o locuțiune adjectivală (un grup de două sau mai multe cuvinte care au împreună valoarea unui adjectiv): Om cu judecată – chibzuit Om cu stare – înstărit, bogat Om cu dare de mână – bogat Lucru de căpetenie – principal, important Om de nimic – netrebnic, josnic. Obs . Locuțiunile adjectivale se comportă ca un adjectiv: - Pot fi însoțite de articolul demonstrativ (adjectival): omul cel cu judecată; - Pot avea grade de comparație: om mai cu judecată ; un om foarte de treabă… Aplicație: 1.Scrie sinonimele lexicale ale următoarelor locuțiuni adjectivale: cu scaun la cap, întors pe dos, cu dare de mână, cu stare. Introdu-le apoi în scurte enunțuri. cu scaun la cap = întors pe dos = cu dare de mână = cu stare = 2. Subliniază locuțiunea adjectivală : Comportamentul acestui o
- Solicitați un link
- Alte aplicații
18.03.2020 CLASA a V a B, C ADJECTIVUL Fi şă de lucru 1. Subliniază adjectivele din propozitiile de mai jos: a) Bujorii sălbatici infloresc primăvara. b) Omul harnic muncește mereu. Explică ce arată ele (adjectivele) 2. Taie cu o linie orizontală formele incorecte: a) copii -zglobii b) zglobii -copii -zglobi zglobiii 3. Gasește adjective potrivite pentru substantivele: casă:-………………… om - ……………… test - ………………….. coleg…………………… 4. Trece la numărul plural: padure verde……………………………… copac inalt………………………............. fată harnică………………………… haină calduroasă………………………. 4. Subliniază adjectivele și menționează funcția sintactică a cuvântului marcat:
Latina VIII B
- Solicitați un link
- Alte aplicații
16.03.2020 Lingua Latina Nomen et praenomen: TEST – LIMBA LATINĂ – CLASA a VIII-a B Prof/Manole Virginia Narcisa 1. Cetatea Roma poartă numele lui..................................... şi este întemeiată în anul: a) 509 a. Chr.; b) 476 a.Chr.; c) 313 a.Chr.; d) 753 a.Chr. 2 . Limba română este o limbă de origine: a) slavă; b) germanică; c) romanică; 3 . Care sunt factorii ce influenţează relaţia de prietenie conform dictonului „Amore, more, ore, re probantur amicitiae.” ? a) interesele comune, simpatiile, părinţii; b) bogăţia, cultura, şcoala, călătoriile;
Teme V B,C / VI A / VII A 16.03.2020
- Solicitați un link
- Alte aplicații
Teme clasele V-VII / data 16 martie 2020 prof. Manole Virginia Narcisa ADJECTIVUL - FUNCŢII SINTACTICE -16.03.2020 - ATRIBUT ADJECTIVAL - în propoziţiile în care adjectivul determină un substantiv cu care se acordă în gen , număr şi caz; A scris o compunere frumoasă , drept pentru care a fost felicitat de către colegi. “Cobori în jos, luceafăr blând …” (Eminescu) - NUME PREDICATIV – exprimat totdeauna prin adjective în cazul N . “ Oricât de frumoasă ar fi , nu ar câştiga concursul “. -COMPLEMENT INDIRECT „ Din galbenă , s-a făcut roşie .” -C.C.T. „Încă de mic Te cunoşteam pe tine. “ -CCM Ea este mai mult timidă decât tristă . -C.C. DE CAUZA „ Şi plângeam de supărată . “ Exerciţiu Analizaţi adjectivele din frazele următoare : a) „Acum eram liber !