Postări

Se afișează postări din martie, 2020
23.03.20202   CLS VII a A Evaluare   pag 112 , pe caiet (fără punctul B) . Rezolvati aceasta fișă la care am mai adăugat câteva cerințe. Azi sunt îndrăgostit .  E-un curcubeu Deasupra  lumii sufletului meu . Izvoarele s-au luminat şi sună Oglinzile ritmându-şi-le-n dans, Şi brazii mei vuiesc fără furtună Într- un  ameţitor, sonor balans, În vii vibrează struguri străvezii- Cristalurile cântecelor grele- Şi stropi scăpărători de melodii Ca roua nasc în ierburile mele. Eu curg întreg în acest cântec sfânt: Eu nu mai  sunt , e- un  cântec tot ce  sunt .                                                     Nicolae   Labiș-   Primele iubiri 1 Identifică substantivele din al doilea vers din textul dat, precizând cazul și funcția sintactică a acestora. 2 Indică numărul de forme flexionare al adjectivelor s onor și străvezii. 3 Construiește două enunțuri în care adjectivul greu să fie, pe rând, la comparativ de egalitate și la superlativ absolut. 4 Menționează felu
23.03.20202   Textul descriptiv .    CLS a V a B ,C                    De citit de la pag 152          Frunza   d e   Emil Gârleanu !   1.C âte anotimpuri sunt prezentate în textul Frunza de Emil Gârleanu ? 2.Care sunt acestea? 2..Titulul textului este............................................. , iar acest text face parte din volumul ...................................... De citit de la pag 152          Frunza   de   Emil Garleanu ! De retinut si de scris pe caiete definițiile : Textul in care sunt prezentate trăsăturile unui spațiu, obiect, fenomen sau ale unui personaj se numește text descriptiv. Descrierea unui colț de natură este o descriere de tip tablou. Descrierea unui personaj/ persoane   este o descriere de tip portret. TEMĂ: ex 1, 2, 3   / pag 154
Imagine
23.03.2020   cls a VI a A-   PASTELUL          Pastelul -   este  opera lirica   in care autorul isi exprima sentimentele in mod direct, descriind un tablou din natura, cu ajutorul a numeroase imagini artistice si  figuri de stil .    Dimineaţa Zori de ziuă se revarsă peste vesela natură, Prevestind un soare dulce cu lumină şi căldură, În curând şi el apare pe-orizontul aurit, Sorbind roua dimineţii de pe câmpul înverzit. El se-nalţă de trei suliţi pe cereasca mândră scară Şi cu raze vii sărută june flori de primăvară, Dediţei şi viorele, brebenei şi toporaşi Ce răzbat prin frunze- uscate şi s-arată drăgălaşi                                                                                                                                                (de VASILE ALECSANDRI) Cerinte de rezolvat : 1.Selectează, din tabelul de mai jos, substantivele potrivite stării tale de după prima lectură.                                                          

https://www.youtube.com/watch?v=MdLTTZXNSm4&feature=share&fbclid=IwAR06_8fmGuMPtStLSw5tY-vejhNbRKeQNVtSriFZbE6fP9eh3g9zP5qUhvg

18 03 20202              Locuțiunea adjectivală   - clasa a VII a A             Însușirea unui obiect poate fi exprimată și printr-o locuțiune adjectivală (un grup de două sau mai multe cuvinte care au împreună valoarea unui adjectiv): Om cu judecată – chibzuit Om cu stare – înstărit, bogat Om cu dare de mână – bogat Lucru de căpetenie – principal, important Om de nimic – netrebnic, josnic. Obs . Locuțiunile adjectivale se comportă ca un adjectiv: -           Pot fi însoțite de articolul demonstrativ (adjectival): omul cel cu judecată; -           Pot avea grade de comparație: om mai cu judecată ; un om foarte de treabă…    Aplicație:             1.Scrie sinonimele lexicale ale următoarelor locuțiuni adjectivale: cu scaun la cap, întors pe dos, cu dare de mână, cu stare. Introdu-le apoi în scurte enunțuri. cu scaun la cap = întors pe dos = cu dare de mână = cu stare = 2. Subliniază locuțiunea adjectivală : Comportamentul acestui o
18.03.2020                                        CLASA a V a B, C ADJECTIVUL Fi şă de lucru 1.       Subliniază adjectivele din   propozitiile de mai jos: a)                               Bujorii sălbatici infloresc primăvara. b)                               Omul harnic muncește mereu. Explică ce arată ele (adjectivele) 2.       Taie cu o linie orizontală formele incorecte: a) copii   -zglobii                            b) zglobii   -copii                 -zglobi                                  zglobiii 3.       Gasește adjective potrivite pentru substantivele:        casă:-…………………                                         om      - ………………        test - …………………..       coleg……………………    4. Trece la numărul   plural:          padure verde……………………………… copac inalt………………………............. fată harnică………………………… haină calduroasă………………………. 4.       Subliniază adjectivele și menționează funcția sintactică a cuvântului marcat:
                                                                                                  

Latina VIII B

16.03.2020 Lingua Latina                                                                  Nomen et praenomen: TEST – LIMBA LATINĂ – CLASA a VIII-a B Prof/Manole Virginia Narcisa     1. Cetatea Roma poartă numele lui..................................... şi este întemeiată în anul:                        a) 509 a. Chr.;                       b) 476 a.Chr.;                        c) 313 a.Chr.;                        d) 753 a.Chr. 2 . Limba română este o limbă de origine: a) slavă;                                 b) germanică;                         c) romanică;                          3 . Care sunt factorii ce influenţează relaţia de prietenie conform dictonului „Amore, more, ore, re probantur amicitiae.” ?                                                                                                                                     a) interesele comune, simpatiile, părinţii;                            b) bogăţia, cultura, şcoala, călătoriile;

Teme V B,C / VI A / VII A 16.03.2020

Imagine
Teme clasele    V-VII / data 16 martie 2020                         prof. Manole Virginia Narcisa                                   ADJECTIVUL  - FUNCŢII  SINTACTICE -16.03.2020 - ATRIBUT  ADJECTIVAL     - în   propoziţiile  în  care  adjectivul   determină  un  substantiv  cu  care  se  acordă  în  gen , număr  şi  caz;             A  scris  o  compunere  frumoasă   ,  drept  pentru  care  a  fost  felicitat  de  către  colegi. “Cobori  în  jos, luceafăr  blând …” (Eminescu) - NUME  PREDICATIV – exprimat  totdeauna  prin  adjective în  cazul  N . “ Oricât  de  frumoasă  ar  fi  , nu  ar câştiga  concursul “. -COMPLEMENT  INDIRECT                    „ Din  galbenă , s-a  făcut  roşie .” -C.C.T. „Încă  de  mic Te   cunoşteam  pe  tine. “ -CCM Ea  este  mai  mult  timidă   decât  tristă . -C.C. DE  CAUZA „ Şi  plângeam  de  supărată . “ Exerciţiu Analizaţi  adjectivele  din  frazele  următoare : a) „Acum  eram  liber !